An essay-film by Regula Bachmann. The film material consists of 8mm-films shot by her father on a trip in Greenland and of her family in Switzerland during the 1960ies. The author edited the films 40 years later and completed them with video and sound recordings of her own travels. With the voice-over she recounts personal anecdotes, states questions about the relations of persons to time and explains her own perception of images and patterns. A search for affiliation and transcendence with film.