Shadow Of The Holy Book
This documentary investigates the morality of international companies and the dictatorship of oil-and-gas-rich Turkmenistan. These companies help give the dictatorship the propaganda support that it needs to survive. Turkmenistan's dictator, Saparmurat Niyazov, has written a ludicrous book: the Ruhnama, the Book of Soul, a key tool in the government's subjugation of human rights and free speech. Yet many international companies give their clandestine support to the Ruhnama and help suppress the country's voices of opposition and dissidence – in return for multimillion-dollar business deals.