Sila And The Gatekeepers Of The Arctic
The documentary explores the Greenlandic concept of Sila, a multifaceted term that encompasses weather, consciousness and the universe. Amidst the breathtaking landscape of Greenland, where climate change is most visible, two vastly independent groups of Inuit subsistence hunters and a group of polar scientists, bear witness to the transforming environment. Their interwoven stories define the term sila in today’s globalized world.