Simon l'absurde
A documentary dream: Simón Bolívar, known in Latin America as « El Libertador », comes back to life. Flattered by his vivid popularity two centuries after his death, Bolívar meets his political heirs. But he is also confronted with the most vulnerable populations, crushed by the white ruling classes. What if the Bolívarian emancipation had merely reproduced an unjust and racist social order?