Spira Memoriae
An immersive virtual reality olfactory experience that invites users to journey through a fragmented sensory world. Original fragrances, created with perfumer Tennessee Macdougall, extend the reflection through the language of smells. Beacons of an abstract landscape, they reveal rare materials, sometimes extinct, but present in the collective memory. The film explores the tensions between disappearance and persistence, industry and territory, reality and reconstruction. Here, scent becomes a vehicle for narrative, transmission and shared fiction.