Staatenlos - Klaus Rozsa, Fotograf
Klaus Rozsa, a well-known and politically active photographer, lived in Zurich for decades as a stateless individual. All of his applications for naturalisation were refused on political grounds. In 1956 he fled Hungary, growing up in Switzerland with a Jewish father who had survived Auschwitz and Dachau. Due to the extreme proximity of such a fate, the camera led him repeatedly to places where injustice was done. It was this particular quality of his camerawork that proved fateful for him.