Steps Of Mindfulness
The documentary takes us on a pilgrimage in the company of this disciple of Zen and a group of young monks and nuns to Bodh Gaya in India, the source of Buddhism. We are thus able to follow the teachings of Thich Nhat Hanh and his companions and to see how through the everyday practice of mindfulness they water the roots of this spiritual tradition and keep it alive. In his meetings with the people of India Thich Nhat Hanh asks them to treat social realities and questions of social justice with understanding and sympathy. For without social commitment and sympathy Buddhism is debased, until it leads only to the renunciation of worldly things. The practice of mindfulness advocated by Thich Nhat Hanh is not limited to any particular religion or culture. This meditative film invites the viewer to follow these “steps of mindfulness”, and to take a journey into the self.