Syra Marty – Dächli Leni Goes To Hollywood
Syra Marty, born and raised in Central Switzerland was considered the most beautiful woman in the world during the '40s and '50s. With her exotic dance and burlesque show she was celebrated around the globe as a sensation and was idolised even by Hollywood’s greatest stars. The film is the biography of an unbelievably fascinating and unique personality and, at the same time, an interesting and delightfully amusing film for young and old alike.