Telling Strings
The film connects the history of two generations of Palestinians: Elias Jubran (born 1933), a music teacher and oud builder in Al Jaleel in Galileo, and his children who all live very different lives in Israel, or have indeed left the country in search of a more open existence. What is necessary so that a culture – stuck in the threatening environment of the Israeli State – may continue to develop itself? The film questions cultural identity between protest, resignation and hope.