The Chimpanzee Complex
The main characters in the film are chimpanzees, who after years in captivity must learn to live with members of their own species again. This rehabilitation takes place in a sanctuary where neglected and traumatized apes are cared for. The film follows the entire journey of the chimpanzees’ resocialization. But it is about ourselves too. In interviews, the caretakers talk about their own individual experiences with regard to social contacts and group processes. These personal accounts highlight the underlying theme: The mirroring of humans in chimpanzees and vice versa.