The Guantanamo Trap
The story of four people whose biographies are inextricably linked with the prison camp at Guantanamo Bay in Cuba: former prisoner Murat Kurnaz from Germany; Diane Beaver and Matt Diaz, two Army lawyers stationed in Guantanamo and active in the so-called “war on terror”; and the Spanish human rights lawyer Gonzalo Boye, who wants to put several Bush administration officials on trial for war crimes.