The Roots of Madness
Why are so many people forced to flee? Legendary German television reporter Ulrich Tilgner spent decades covering the Middle East, driven by a passion for people and the hope of witnessing positive social change. Together, we set off to Afghanistan, Iraq, Rojava in Syria, and Niger to explore the effects of Western wars and interventions – the mechanisms of displacement and flight that are dividing Western societies today.