The Song of Mary Blane
The Swiss painter Frank Buchser was sent to the USA in 1866 to paint a large painting of the “Heroes of the Civil War” for the future Council of States Hall in Bern. Initially, Buchser diligently portrays the politicians and generals in the spirit of his clients. More and more, however, he became interested in the Indians expelled to the reservations and the living conditions of the slaves who had just been freed.