Theory of Change
Switzerland needs new tones and a politics that is oriented towards issues and factual questions. The young political movement “Operation Libero is convinced of this. It wants to stir up the National Council elections with cross-party issues, progressive candidates and a targeted campaign. Political weights are to be shifted and progressive concerns are to be given more space. Will the movement succeed in asserting itself against the established forces and bring about change?