Tönis Brautfahrt – Mit Senntenbauern über den Gotthard
The film portrays the world of Alpine herdsmen, whose achievements and experiences over the centuries have shaped social life in Central Switzerland for generations. The joys and sorrows of their work were bound to the region. The history and tradition of cattle trade in Central Switzerland, historical facts, the landscape and route over the Gotthard, as well as tales from that time.