TransAsia Express
Hemo is a musician who has embarked on a journey to Iran by train in order to have his old Persian string instrument repaired. The film accompanies him and his santoor, documenting the interesting, contradictory and entertaining reality of the stretch from Istanbul to Teheran. An interweaving of Hemo’s impressions of his first trip to Iran with the opinions of his fellow travellers and the railway staff, as well as Iranian television propaganda. The result is a complex collage – highlighted with Anatolian santoor music – in which freedom, religion, travel and Iranian-Turkish stereotypes are made the central theme.