Tre meno un quarto… circa!
Chiasso, Switzerland, the border between northern and southern Europe. It’s about a quarter to three. In an old, neglected movie theatre, the cashier is doing some cleaning. The dust she disturbs gives rise to magical occurrences, as the phantoms of bygone performances awaken from their slumber. The accumulated energy of the performers that once animated the screen and their audiences translates into living thoughts, emotions, expressions of feeling. Outside in the everyday world of normality, the flow of life keeps time to the repetitive rhythms of the daily grind, in cycles so recurrent the motions seem frozen. Two presences, one material the other celestial, spiritual: the microcosm reflected in the macrocosm. What is it that establishes contact between real life, and the idealised life? The same threated that links the present to the past, and whose accomplice is the power of myth. Until reawakening memory brings the beholder back to the real world with a jolt. It is still about a quarter to three! Time has stood still.