Every winter in the Lotschental, she roams the valley: the Tschäggätta. This short documentary dives into a tradition that hovers between past and present. In a world that grows faster, louder, and more public, she stands for something that does not want to adapt - yet must. The result is an honest look at a figure that refuses to be fully grasped, and perhaps survives precisely because of that.