Tumult im Urwald – Crowded Jungle
On the final journey back from high in the Andes down to the Amazon jungle, the director remains haunted by the film she has just completed about the Huaorani Indians and the anthropologist Laura Rival. A farewell to this alien people, strange and unfathomable, but also to her own people who are no easier to understand – the white helpers, researchers, filmmakers… Destroyers?