A poetic experimental film in tribute to Barbara Strobl and Simon Etter, who received the Mercator Prize for their outstanding research. The stop-motion film follows the course of the river. The abstraction of the images and the powerful composition of Fritz Hauser direct the concentration to the poetic text of Matjaž Grilj, who links the knowledge of research with the sensuous attraction and his personal relationship with water.