Ueli Maurers Pommes-Frites-Automat
A 70-year-old Swiss farmer is on a mission: to invent the perfect French fries vending machine. Ueli Maurer has spent over ten years to get this machine to work. Despite many setbacks the quirky farmer hasn't given up, already having invested over 3 million Swiss Francs in his invention. The film accompanies him over a period of five years. In Dubai, Ueli Maurer hopes for a pivotal springboard. An intimate portrait of a man who dedicates all his energy, time and a lot of money to achieve his goal. A proof for what kind of energy a person can have just believing in himself.