Ultima Thule – Eine Reise an den Rand der Welt
When successful stock broker Alfred Böhler leaves for work on a foggy day, he has no idea what dramatic turn his life is about to take. On the journey into work he has a major car accident and ends up in intensive care, fighting for his life. As his wife sits by his side, praying for him to recover, Alfred embarks as an eagle to a very different journey. While his body lies motionless at the hospital, Alfred is actually flying over mountain tops and glaciers. Although he is seemingly dead, Alfred’s inner self is making a huge journey down the glaciers to the green plains of a big river, experiencing the full force of nature, something we often forget in our modern lives. A film that celebrates life.