último round
During the birth of my daughter, I remember my boxing bout in Mexico City—both moments full of power and pushing boundaries. The film weaves together archival material, drawings, and reflections to create a personal, ambivalent view of motherhood and its representation, reflecting it in Mexican mother figures: the Virgin Mary and the Aztec goddess of birth and battle.