Un architecte dans le paysage
The work of Genevese architect Georges Descombes, somewhere between landscape and contemporary art, has something enigmatic about it. Although his landscape architecture is highly esteemed, especially in the USA and in the Netherlands, he still stands apart from today's architectural scene. The film shows Georges Descombes' finished projects in Switzerland and Europe. The architect accompanies this cinematic journey of discovery, where we also encounter some of his contemporaries.