Un conte de Michel de Montaigne
“Practising” – a pre-modern text, but at the same time post-Cartesian. Montaigne recounts an incident that happened to himself, and succeeds, by and through this narrative, in showing us how an experience that is painful or threatening can be transfigured, and the danger that lies in salvation. A radically actual text.