Un paese di Calabria
For many years, the village of Riace bore the traces of substantial emigration towards the cities of the north and the wealthy countries. Houses in ruin and abandoned land characterised this dying village's landscape. Then, one day in the summer of 1998, a boat carrying 200 Kurds washed ashore and the story of this village began anew. Riace, once a place from which one escaped, now attracts even more exiles, more men arriving from faraway, unwelcoming lands.