Un petit coin de paradis
Veuve’s film bears witness to three generations’ endeavors to transform a ghost town in the Swiss canton of Valais into an exemplary eco-village. Agriculture, nature and tourism are the keywords – the aim is to restore harmony and create a holistic whole whilst sustaining successful development. What do the older and younger generation have to say to each other and what do they have in common? With a shared cultural heritage, both the project’s champions and the local population find much to be enthusiastic about.