Urs Peter Schneider: 36 Existenzen
A piece of music is being born. The life and work of a composer whose compositions, right from the beginning, would go beyond the scope of the usual concepts of ‘serious’ contemporary music. Over the period of one year, Urs Peter Schneider permits filmmaker Urs Graf to closely share the creation of a piece of music, from the first vague notions to its first performance. The film draws the attention to a fundamental human conflict the composer is particularly confronted with – the longing for something that goes beyond everything we can imagine beside our deep wish to have control over all our activities.