Valentina è partita
“Please, Giuseppe, save me if you love me! Don't leave me in this shitty town!” In her last letter to her fiancé, Valentina didn't mince words: she wanted to escape that village in the province of Brescia, so different and so far away from where she was born and had lived until then. Valentina is a thirteen-year old girl from the south, forced by her mother to move with her to northern Italy, where she had made a new life for herself. A journalist and a filmmaker follow the story: Behind the news of Valentina's disappearance and recovery, there is another story to be told – other situations and conflicts. The suffering of Valentina, that of an adolescent torn from her native village, is not unlike the precarious situation of her mother who is married to a Moroccan and squatting in a tumble-down house. They are about to be evicted and the local authority has nothing else to offer them.