Mira is emigrating. Shortly before her departure, she celebrates her farewell with grandmother Lili, her buddy Dario and the neighbours Suti and Viktor. Lili tries desperately to delay her granddaughter's departure. She asks Mira to say goodbye to Molly the turtle and slowly makes her way to the pond. But there is no trace of Molly. A search through the garden begins.