Volontaires
While governments are struggling to find acceptable solutions against the migration crisis, some have decided to act; they are volunteers. Meet four swiss women: Katja, Lisa, Hélène and Mireille who one day provided help to migrants. Despite encountering prejudices, lack of interest from their fellow citizens, they fight on and don’t give up. Their commitment puts in question our society, but also our History in a world where the attitude of "every man for himself" seems to take over. Are we ready, at the expense of human lives, to assume the tragedy that unfolds before our eyes?