When We Were Sisters
1996: Fifteen-year-old Valeska is going on vacation to Crete with her mother Monica. Jacques, her mother's new boyfriend, and his daughter Lena, who Valeska doesn't get along with at first, are joining them. Slowly, however, a friendship develops between the two girls. While they find a sister in each other, the adults' relationship spirals out of control. Valeska must emancipate herself from her mother and, in doing so, give up her dream of a family.