Yello
A portrait of the most successful Swiss pop band of all time, Anka Schmid’s documentary follows the creative trail of sound artist Boris Blank and multi talent Dieter Meier. Together, the duo sang and wrote international pop music history in the 1980s and 90s, and here they reflect on their work so far, their working relationship and their friendship. The film provides a unique insight into their working process and proves how even 25 years on, Yello’s experimental spirit is going strong, creating fresh new sounds and songs.