Zum Abschied Mozart
A high school class in their last six months of school. As a farewell to the time they have shared for the past 12 years, they are rehearsing and performing W. A. Mozart’s Requiem. Showcased in one world in the film is the life of youth in Zurich’s “Oberland” region: skating, drugs and flamenco, life shaped by the ambivalence of fear and hope in relation to an uncertain future. Depicted in the other world in the film is the hard work musical expression entails and the struggle with a discipline where the interests of single individuals are forced to take a backseat for the benefit of the collective. A film about a musical project discordant with the Zeitgeist.