Il valore della donna è il suo silenzio
The film deals with an immigrant woman from southern Italy, who lives in Frankfurt in the 1970s. Unusual about this film is the way of the storytelling. The original plan was to make a documentary, but none of the female protagonists were willing to be seen in front of the camera. The fear to expose their own family was too big. The law of “omerta” exists in the diaspora as well. A southern italian proverb states: “The girls greatest value is her beauty - the womans greatest value is her silence”. For this reason, in the film only the sound of Maria M. from Basilicata, can be heard. She remains anonymous. In the movie, southern italian emigrants act in Maria's story. In fact, they end up playing themselves, which gives the film several layers and adds a refreshing sense of humor.