Lux Carne
A strict examination process regulates the population's meat consumption: those who want to eat meat must kill an animal. The young reporter Elie sets out to document the process at the slaughterhouse. However, only those who participate are allowed in. Elie must confront the act of killing. As she stands face to face with the animal, her convictions are put to the test.