ALIMA Das Leben ist wie ein Ei auf dem Stein
Alima from Senegal allows herself to be talked into marrying an elderly Swiss, because he promises her an education. The two fall out and separate. On the death of her husband, Alima faces the threat of expulsion. The film reflects on the way in which foreign women who marry Swiss are legally dependent on them in more ways than one, and Alima's fight for her rights.