Anders Anders – Was uns verbindet
Origins draw circles, language shapes memory – and sometimes the feeling of being different remains. Some lose their origins, others carry a heavy family legacy, still others feel foreign in their own land. Writer Pedro Lenz looks back with gentle humour on childhood and dialects, composer Charles Uzor makes his longing for home tangible. Director Hao Hohl guides us through a mosaic of moments about belonging and what connects us.