Après le Goulag
150'000 Polish citizens were deported to the USSR. Mieczyslaw Falkowsky was born in Warsaw in 1921. In 1940 he was deported to the goulag in the Komis Republic in the far north. Sixty years later he revisited the region he was detained in.