Bauernkrieg
The second film in a trilogy about farmers, which examines the existence of farmers at the end of the 20th century. It focuses on questions of identity, survival and the future. It is a time of explosive liberalisation of global trade. The film deals with the survival of agriculture during the transition from a state-controlled planned economy to a market economy. Most farmers rely on technological progress and high-performance breeding to survive in this new market situation. Many cannot keep up and give up.