Big Little Women
How to speak with tenderness of feminist struggles to an enlightened patriarch? Painting her story with a very personal and poetic brush, Nadia Fares transforms a tribute to her beloved Egyptian father into a chronicle of the condition of women in Egypt and in Switzerland. She explores the impact of patriarchal traditions in the East and the West, revealing them as mirror images.