Cercate ortensia
Composed of personal archives or borrowed from social networks, the film is the expression of a disarray as much as a great breath in the air of time: fragments of memory, ancient statues with empty eyes and humans walking on embers, between red skies, hydrangeas and tired fathers, collide.
Cercate Ortensia is inspired by La Libellula (Panegirico della Libertà) (1958), a political and feminist poem by Amelia Rosselli (1930-1996).