Das Schiff des Torjägers
In April 2001, a shipping report about a suspected child slavery ship off the coast of West Africa shook the world. When it became known that the owner of the ship was Jonathan Akpoborie, a player in the German Bundesliga, his club immediately parted company with the Nigerian striker. The footballer’s guilt was never proven. The film reconstructs the events and uses them as an opportunity to begin a present-day search for the then protagonists: for the footballer and for the children who were on board the ship at the time. The accounts and meetings create a German-African story about dreams, football and the trading commodity humans.