Das Wissen vom Heilen
The first in-depth film on Tibetan medicine, one of the world’s most highly developed, holistic approaches to medicine, with its own pharmacopoeia of herbs, roots, minerals, etc. Tibetans have been more successful than the West in treating certain chronic ailments. The film takes us to Dharamsala, in the foothills of the Himalayas in northern India, seat of the Tibetan government in exile, where Dr. Tenzin Choedrak the personal physician to the Dalai Lama, introduces us to Tibetan medicine, and the 14th Dalai Lama explains the Tibetan concept of health. At Ulan Ude and in the Buryat steppes we discover long-term ways of treating serious illnesses. Over to Switzerland, Vienna and Jerusalem, for a look at some of the uses to which this alternative medicine is being put, and some new scientific evidence as to its effectiveness.