Der Krieg in mir
New research results indicate that enormous stress experiences change our genetic make-up. The filmmaker explores the effects of WWII on his family and follows his grandfather’s path, who was a German soldier in Belarus. He discovers unexpected connections to his own past and his war dreams, which have been haunting him for years.