Elsa Barberis
Ticino is not the epicentre of fashion, but between the 1930s and the 1960s, it had a fashion designer who achieved national and international success. The Luganese Elsa Barberis dressed the modern woman taking shape in those years, anticipating and inspiring the fashion of the decades to follow. But all this was not enough. Elsa has been completely forgotten by our memory. How is it possible that a talented figure like hers fell into oblivion so quickly, and who was Elsa Barberis really?