Embodying Landscapes
The director discovers his grandmother’s archives, including her journey to Scotland in the early 1950s. He retraces this path, exploring the Scottish landscape and his bond with this departed woman. Through this intimate yet universal quest –addressing themes like identity and memory – he shows how personal memories are woven into History, and how their transmission carries seeds of future hope.