Emile Gardaz, la voix du poète
The poet, writer, author of song texts and radioman, Emile Gardaz, passed away in 2007. In his unforgettable interpretation of Miliquet, Oin-Oin’s sidekick, he made us laugh for many years. But as the poet with the melancholy look, Gardaz is not as well known. This film is an appreciation of one of the most original French-speaking Swiss authors of his generation. The rural life and the people of his homeland served him as a source of inspiration, although he always considered himself something of a nomad.