Emma, the bright primary school pupil, lies like a trooper. The discourse about her tall tales gradually brings the lies of other family members to light: those of her unfaithful mother Isabelle, those used by her father Christian to try to save his marriage, and those of her older sister Liv, who is adored by Emma, that bring the family conflicts about truth and lies out into the open with dangerous consequences.