Erwin Wurm – Der Künstler der die Welt verschluckt
Over the course of four years, the artist allows insight into his world, his work, his art. The camera is present when he develops a new artwork and puts it together. And it stays put when the pressure of being an artist is mounting and he loses his cool. During quiet moments, Wurm recounts stories about his family and how childhood experiences have influenced his work as an artist. And he is frank about the global art business that he sometimes views as a “hyena”.